Alla inlägg den 12 juni 2017

Av Eskil Telemark - 12 juni 2017 14:41

Nu gick jag hem från jobbet. Eller jag är hemma nu så jag gick för en stund sedan. Jag hade för ont i magen för att jobba. Jag trodde inte jag var sjuk utan att jag ätit någt jag inte tålde men jag kanske är sjuk. Det var inte jätte länge sen jag var sjuk förra gången. Då var jag hemma från jobbet och nu är jag hemma från jobbet. Förra året jobbade jag alla dagar man skulle jobba på. Jag var inte sjuk någon gång. Fast nu under 2017 så har jag varit sjuk tre gånger. PÅ bara ett halvt år nästan.


Jag brukar inte åka hem från jobbet på dagen så här dags. Så jag kollade på SL.se för att veta när jag skulle gå. Men sen när jag väntade så kom inte bussen när den skulle komma. Jag fick vänta på bussen i tjugotvå minuter och chauffören struntade i mig när jag sa till. Han borde ju komma på tiden dom har sagt.

Av Eskil Telemark - 12 juni 2017 12:24

Jag glömde ju faktiskt bort vad jag hade tänkt att skriva. Jag skrev bara lite om att jag har ont i magen idag. Och att jag inte gillar att vara sjuk när jag är på jobbet. Jag hade ju tänkt att skriva om en jätte bra låt jag gillar. Av en jätte bra artist jag också gillar. Det är Håkan Hellström och han är den bästa Svenska artisten som lever och är man. Jag tycker ännu mer om Ted Gärdestad men han är död. Han tog självmord fast han var så bra och så känd. Det är jätte synd om hans familj men också synd om musiken. När han är död kan han ju inte skriva mer sånger och spela in. Men dom sångerna han skrev när han fortfarande levde är jätte bra. Jag kommer kanske att skriva om honom och lägga upp hans musik. Innan har jag skrivit om CajsaStina och om Lisa som jag tycker är jätte bra också. Fast dom är kvinnor och på en annan lista.

Av Eskil Telemark - 12 juni 2017 12:16

Jag har ont i magen idag. Jag tror jag har ätit något jag inte tål. Det känns så i alla fall. Jag tycker inte alls om att ha ont i magen när man ska jobba. Jag har svårt att koncentrera mig när det gör ont och då är jobba inte så lätt. Det bästa hde ju varit om det fanns mediciner mot att ha ont i magen. Det allra bästa hade varit om det fanns mediciner mot alla sjukdomar i hela världen. Varför forskar man inte fram sånt?


Nu har jag lunch men jag är inte hungrig. Jag har ätit en banan och en tallrik filmjölk. Eftersom jag har ont i magen är det svårt att äta riktig mat. När jag tänker på mat mår jag lite illa och vill inte alls ha den. Då är banan bra. Enligt min Mor är banan den bästa frukten eftersom den innehåller fibrer. Fibrer är viktigt för magen och därför åt jag bananen. Då kanske mitt ont i magen försvinner och jag hoppas det. Jag gillar inte alls att vara sjuk men mest gillar jag inte att vara sjuk på jobbet. Fast jag är inte så sjuk att jag kan stanna hemma för jag kan ju jobba. Även fast det gör jätte ont i magen så kan jag jobba. Jag kanske jobbar saktare men jag är här och gör så gott jag kan. Inte ens Lisa Ekdahl får mig på gladare humör. Och hon är bland det bästa jag vet av Svenska artister.

Skapa flashcards