Alla inlägg under maj 2017

Av Eskil Telemark - 24 maj 2017 22:45

Här är en till av mina favoritlåtar av en jättebra artist, Lisa Ekdahl. Den är ganska gammal men håller fortfarande. Hade den varit med i Melodifestivalen så hade den garanterat vunnit. Lisa Ekdahl har en egen hemsida också. Den hittar ni på den här länken.


Hon har också gjort många andra bra låtar, men det här är hennes bästa låt tycker jag. Eller bästa sång kanske man skall kalla det. Jag vet inte om det är någon skillnad egentligen. Men sång. Hennes bästa sång får det heta. Jag gillar svensk musik ganska mycket. Mest lite gammal musik, inte den nya. Håkan Hellström är det värsta jag vet. Han är värre än ett monster. Hade mardrömmar låtit på ett visst sätt, då hade de låtit som Håkan Hellström. Hååååååååkan......HÅÅÅÅÅÅÅÅKAN. Jag blir lite rädd bara av tanken. Här kommer sången jag pratade om. Lisa Ekdahl och Vem vet. Varsågoda.


#Lisa_Ekdahl #Håkan_Hellström #Vem_vet #Bästa_artisten

Av Eskil Telemark - 10 maj 2017 22:45

Den här låten har jag alltid gillat massor. Det är Cajsa-Stina som sjunger och hon är fantastisk. Hennes sångröst är helt otrolig, jag älskar hennes sång. Det här är en av mina favoritsånger med henne och faktiskt i hela världen. En av de bästa sångerna som har gjort någonsin tycker jag. Det finns många andra bra låtar också. Jag kommer nog lägga upp mina favoritlåtar här ibland. Så ni också får höra dem. Eller ni har nog redan hört de flesta, men lyssna igen då. Alla mina favoritlåtar är bra att lyssna på om igen. Här kommer en av mina bästa låtar.


#Cajsa-Stina #Bästa_låten #Bästa_artisten

Av Eskil Telemark - 3 maj 2017 22:37

Idag var jag på jobbet igen. Jag var friskare och hade ingen feber. Jag hade lite ont i huvudet, men det gick bra. Jag tog en ipren innan jag gick till jobbet och två alvedon på lunchen. Det hjälpte och jag hade inte lika ont i huvudet längre.


Imorgon är det torsdag redan. Det känns konstigt när man har varit ledig och sjuk och börjar jobba på onsdag. Det blir bara tre dagar jobb den här veckan. Tre dagar är nästan ingenting. Fint väder var det idag också. Jag gick både till bussen, från bussen till jobbet och sedan samma sak hem igen. Och fram och tillbaka på lunchen, fast det var väldigt kort. Till bussen från hemma tar det tio minuter ungefär. Det är inte så långt, men inte jättekort. Det är längre än jag orkar springa. Från bussen till jobbet tar det 7 minuter om man går normalt snabbt som jag. På lunchen gick jag bara till korvkiosken och det tar kanske en minut eller så. Inte mer tror jag. Men jag stog och väntade på min mosbricka i solen också. Det var flera minuter så jag har varit ute mycket idag.


Jag hoppas det är fint väder i helgen när man är ledig. Det är viktigare då. På vardagarna spelar det inte lika stor roll.


#Torsdag #Jobba #Helg #Sol

Av Eskil Telemark - 2 maj 2017 12:15

Idag är jag hemma och är sjuk. Jag har en väldig snuva och ont huvudet. Jag har inte kollat tempen, men det känns som om jag har lite feber också. Jag ska ta två alvedon och en kopp te. Men när det är så här varmt är te inte alls lika gott som på vintern. Men med citron och honung är det typ det bästa mot förkylning. Vitlök ska vara bra också, men då luktar man inte så gott när man kommer tillbaka till jobbet.


Jag är nästan aldrig sjuk. Lite förkyld ibland, och i höstas hade jag influensa. Annars är jag alltid på jobbet. Jag är inte hemma bara för lite snuva. Idag var på gränsen, men jag hade så ont i huvudet ju. Så det är inte snuvan som  gör att jag är hemma faktiskt. Jag hoppas jag blir frisk snabbt. Jag tycker det är tråkigt att vara sjuk.


#Hemma #Sjuk #Citron #Te

Av Eskil Telemark - 1 maj 2017 11:20

Idag är det måndag och det är ledigt. Det är väldigt skönt tycker jag. Det är sol och varmt. Det är väldigt härligt. Det enda som stör är alla motorcyklar som låter. Bilar är okej, men motorcyklar låter för mycket. Det brummar och brummar.


Varför tycker alla med motorecykel att det är okej att köra så fort och så högt? Kan man inte ha tysta motorcyklar? Det hade varit mycket bättre. Det är okej om det låter lite. Men motorcyklar låter inte lite alls. De låter jättemycket. Men solen lyser mycket. Snart är det sommar och då fyller jag år. Jag gillar sommar. Då ska jag kanske till Spanien. Då har jag varit där tre gånger. Om jag åker dit i sommar. Jag hoppas det. Det ska bli härligt med sommar och semester.


Idag ska jag vara ute mycket. Då får man d-vitaminer och det är bra. Jag äter d-vitamin på vintern. När det är mörkt behöver man det. Nu är det inte så mörkt längre. Nu är det ljust mycket. Och ljust ganska länge på kvällarna.


Jag gillar inte på vintern när det är mörkt hela tiden. Jag gillar ljuset mycket mer.


#motorcykel #Sommar #Ledig

Ovido - Quiz & Flashcards