Direktlänk till inlägg 29 april 2017

Lördag och solig dag

Av Eskil Telemark - 29 april 2017 12:21

Idag är det lördag. Det vet jag. Mest för att det var fredag igår. Men också för att jag är ledig idag. Det är man på lördagar. Och på söndagar. Men söndag är det imorgon. Det vet jag för att det är lördag idag. Efter lördag kommer söndag. Det gör det alltid, även på skottdagen. Skottdagen är en konstig dag. Den kommer bara ibland och kan vara vilken dag som helst. Men alltid samma datum. Men samma datum finns inte varje år. Bara var fjärde år. Och i Februari. Efter det kommer mars. Nu är det Maj snart. Nu är man ledig på måndag också. Det är extra lyxigt att vara ledig på en måndag. Man är alltid ledig på helgen, så måndag är ovanligare. Därför är det lyxigare.


Jag gillar grillad mat. Snart är det sommar och då äter man grillat ofta. Jag gillar sommaren. Också för att det är varmt och soligt. Jag gillar att bada. På sommaren gillar jag att bada. Då är det varmt. Jag gillar när det är varmt. Och då badar jag.


#Lördag #Ledig #Skottdagen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eskil Telemark - 17 maj 2019 18:15

Hej idag såg jag äckliga saker. Jag såg äckliga blöjor som låg i en papperskorg med bajs på. På blöjorna inte på papperskorgen. Kanske där också jag vet inte. Jag tittade inte så noga när jag såg allt bajs det var bara äckliga blöjor och jag ville in...

Av Eskil Telemark - 18 april 2019 17:30

Jag är hungrig och vill äta mat. Jag har alltid mat men inte nu. Nu har jag inte någon mat men jag är ändå hungrig som en  varg. Vargar äter bara kött för att det är massor av proteiner i kött.  Det är nyttigt med proteiner och vitaminer. Jag är nog ...

Av Eskil Telemark - 6 mars 2019 18:28

Hej jag sa att jag ville ha en lista på min blogg och jag vet hur man gör nu. Så nu kommer en lista ungefär som en topplista fast ingen har ordning och plats och så.   Katter är på min topplista också men inte den här listan Också är det andra...

Av Eskil Telemark - 6 mars 2019 16:46

Hej igen. Nu har jag beställt matkasse på Linas matkassar. Det skall bli spännande och ser hur snabbt jag lagar den matkassen. Jag skall tävla mot mig själv och mot en klocka som jag sätter timer på. Den har jag använt ofta. Den är digital med siffro...

Av Eskil Telemark - 6 mars 2019 04:54

Hej jag skall testa en ny matkasse nu. Jag skall testa att ta en snabblagad matkasse från topplistan och se om det går så snabbt som dom säger. Jag är ganska snabb i köket men inte som mästerkocken eller så. Men ganska.   Jag gillar mästerkocken ...

Skapa flashcards